FASHION FEATURES CONTENT CREATOR VOGUE GERMANY (M/W/D)
 

Condé Nast Germany – ein Medienunternehmen, das mit starken Marken wie VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD und CNX global für Luxus und Lifestyle steht. Mit unseren weltweit führenden Medienmarken setzen wir auf Qualitätsjournalismus und hochwertigen Content. Für unsere Kund:innen, Partner:innen, Leser:innen und Follower:innen kreieren wir täglich neue einzigartige Markenerlebnisse über alle Touchpoints hinweg.

Große Marken werden von Menschen geschaffen und geprägt. Immer im Mittelpunkt sind dabei unsere rund 300 Mitarbeiter:innen, die mit Leidenschaft, Mut und Unternehmergeist Condé Nast zu einem modernen und innovativen Medienunternehmen machen.

Mit der Zukunft vor Augen schlagen wir neue Wege ein – genau dafür brauchen wir Dich!

Wir suchen ab November 2021 eine*n

FASHION FEATURES CONTENT CREATOR VOGUE GERMANY (M/W/D)

The Fashion Features Content Creator is responsible for producing, commissioning and editing fashion features stories for Vogue Germany’s print edition and all digital platforms. The role works closely with the Head of Editorial Content Germany and the Global Network Lead & European Fashion Features Director to identify content appropriate for Germany and to pitch stories for use across Europe. As an experienced editor and writer, and one of the most connected journalists in the fashion industry, you’ll play a key role in helping shape Vogue’s voice.

DIESE AUFGABEN ERWARTEN DICH:

  • Writing, editing and commissioning fashion features and news for Vogue Germany’s digital platforms, from daily news hits to larger features and exclusives
  • Writing, editing and commissioning fashion features and news stories for Vogue Germany’s print edition
  • Working with the Global Network Lead & European Fashion Features Director to collaborate and liaise with colleagues across the European markets to ensure story balance and output remains consistent and that we avoid duplication
  • Representing Vogue within the industry in Germany, f.e. attending localised retail activations 
  • Contributing to the social, digital and video strategy for the brand, whether ideating on projects, helping to propose or secure talent 
  • Understanding and building commercial relationships, working with the revenue teams on special projects whenever necessary
  • Regularly meeting with brands and PRs and feeding back to the team to build relationships, secure editorial exclusives and ensure that Vogue remains at the forefront of the fashion conversation
  • Staying abreast of any and all industry developments and news to ensure that our coverage of fashion across print and digital is both informed and unique

DAS ZEICHNET DICH AUS:

  • 5+ years of experience in a fashion editorial role, writing copy and commissioning and editing colleagues 
  • A flair for storytelling and a proven track record of identifying trends and topics to cover - and the best way in which to write and engage with our audience
  • Highly skilled at building stories and editing at speed within a CMS 
  • An understanding of the importance of SEO in journalism, and how to use it effectively in everything from body copy to headlines
  • An entrepreneurial mind-set, with a focus new opportunities for stories and areas for audience growth
  • Strong interpersonal communications skills and the ability to work effectively with colleagues across myriad departments and differing levels of seniority
  • A thorough understanding of the Vogue brand and Condé Nast
  • Experience of working closely with business teams to identify and collaborate on revenue-generating projects, whether commercial or consumer
  • A comprehensive contacts book
  • Good Organizations Skills 
  • Very good English & German skills 

DAS BIETEN WIR DIR:

  • Einen attraktiven Arbeitsplatz im Herzen Münchens mit guter öffentlicher Anbindung
  • Ein interessantes Aufgabenspektrum in einem kreativen Umfeld
  • Eine unbefristete Anstellung in einem zukunftsorientierten Unternehmen
  • Individuelle Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten
  • Flexible Homeoffice Gestaltung

Wir bei Condé Nast schätzen Vielfalt – und das genauso bei unseren Marken wie bei unseren Kolleg:innen, die ihre Individualität und Potenziale bei uns voll entfalten und ihre Ideen verwirklichen können. Diese Stelle richtet sich daher an alle Menschen gleichermaßen, unabhängig von Weltanschauung, Alter, Religion, Behinderung, Geschlecht, sexueller Identität oder ethnischer Herkunft.

Möchtest Du Teil unseres Teams werden? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung auf Englisch!
Bitte beachte: Wir können nur Bewerbungen akzeptieren, die wir über unser Bewerber-Tool erhalten.

Condé Nast Germany GmbH – Alina Möchel, HR Manager
Oskar-von-Miller-Ring 20 80333 München Telefon: 089/38104-433