SOCIAL MEDIA MANAGER AD GERMANY (M/W/D)
 

Condé Nast Germany – ein Medienunternehmen, das mit starken Marken wie VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD und CNX global für Luxus und Lifestyle steht. Mit unseren weltweit führenden Medienmarken setzen wir auf Qualitätsjournalismus und hochwertigen Content. Für unsere Kund:innen, Partner:innen, Leser:innen und Follower:innen kreieren wir täglich neue einzigartige Markenerlebnisse über alle Touchpoints hinweg.

Große Marken werden von Menschen geschaffen und geprägt. Immer im Mittelpunkt sind dabei unsere rund 300 Mitarbeiter:innen, die mit Leidenschaft, Mut und Unternehmergeist Condé Nast zu einem modernen und innovativen Medienunternehmen machen.

Mit der Zukunft vor Augen schlagen wir neue Wege ein – genau dafür brauchen wir Dich!

Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir eine*n

SOCIAL MEDIA MANAGER AD GERMANY (M/W/D)

The Social Media Manager for AD Germany executes on the social strategy and social posting of AD Germany’s social channels. Reporting into the Global Audience Development team for Architectural Digest, the Social Media Manager is part of a community of global AD Social Managers. They will work closely with the community and the global social storytelling team.

DIESE AUFGABEN ERWARTEN DICH:

  • Guided by the Global Architectural Digest social strategy laid out by the Global Director of Audience Development for AD, this person will adapt and realize that social strategy locally, based on local market conditions and culture
  • Manage day-to-day posting, editing and optimization of content on multiple social media platforms including Instagram, Facebook and Twitter
  • Master Architectural Digest’s editorial voice and tone which may be different between platforms
  • Select imagery, video and visual content that engages audiences
  • Execute on best-in-class social storytelling, gathering assets from different teams
  • Work with the global social storytelling team to ensure the best storytelling for the  Architectural Digest’s social accounts
  • Work with video teams on social storytelling packages
  • Seamlessly integrate with Content/Edit and guide teams daily on story positioning (for Facebook, Instagram, Pinterest, for example)
  • Create and foster communities on social platforms
  • Collaborate with the Senior Audience Development Manager in Europe and the Global Director of Audience Development for AD  to plan, design and implement successful social strategies on cover reveals, tentpoles, and global and local stories 
  • Manage social swaps with internal Conde Nast brands, other Architectural Digest teams, as well as external partners
  • Report on content performance and present social insights and best practices to various stakeholders
  • Work with the commerce team to strategize ways to increase traffic (and therefore revenue) to commerce content
  • Adjust social strategy according to KPI pacing and report on any wins and losses
  • Brainstorm new ideas and plan rollout strategies for testing with the audience development team

DAS ZEICHNET DICH AUS:

  • 3+ years of social media experience, preferably with experience working for a digital publisher
  • Strong writing skills for captions, headlines and visual storytelling
  • Proven ability in visual storytelling that drives engagement
  • Strong editorial judgment
  • Community management experience
  • Excellent organizational skills, focus, and attention to detail
  • An established ability to synthesize and communicate information quickly
  • Must complete an edit test (writing samples are a plus!)
  • Experience with video editing and asset creation
  • Ability to clearly articulate and present to editorial colleagues and all levels of management
  • Ability to navigate a complex and matrixed business 
  • Entrepreneurial, digitally savvy, with exceptional analytical, quantitative, problem-solving, and critical thinking skills
  • Desired: Experience of working cross-culturally – Knowledge of a third European language is a plus

DAS BIETEN WIR DIR:

  • Einen attraktiven Arbeitsplatz im Herzen Münchens mit guter öffentlicher Anbindung
  • Ein interessantes Aufgabenspektrum in einem kreativen Umfeld
  • Eine unbefristete Anstellung in einem zukunftsorientierten Unternehmen
  • Individuelle Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten
  • Flexible Homeoffice Gestaltung

Wir bei Condé Nast schätzen Vielfalt – und das genauso bei unseren Marken wie bei unseren Kolleg:innen, die ihre Individualität und Potenziale bei uns voll entfalten und ihre Ideen verwirklichen können. Diese Stelle richtet sich daher an alle Menschen gleichermaßen, unabhängig von Weltanschauung, Alter, Religion, Behinderung, Geschlecht, sexueller Identität oder ethnischer Herkunft.

Möchtest Du Teil unseres Teams werden? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung auf Englisch!
Bitte beachte: Wir können nur Bewerbungen akzeptieren, die wir über unser Bewerber-Tool erhalten.

Condé Nast Germany GmbH – Maximilian Lessenthin, HR Manager
Oskar-von-Miller-Ring 20 80333 München Telefon: 089/38104-476