GLOBAL CREATIVE DIRECTOR AD (M/W/D)
 

Condé Nast Germany – ein Medienunternehmen, das mit starken Marken wie VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD und CNX global für Luxus und Lifestyle steht. Mit unseren weltweit führenden Medienmarken setzen wir auf Qualitätsjournalismus und hochwertigen Content. Für unsere Kund:innen, Partner:innen, Leser:innen und Follower:innen kreieren wir täglich neue einzigartige Markenerlebnisse über alle Touchpoints hinweg.

Große Marken werden von Menschen geschaffen und geprägt. Immer im Mittelpunkt sind dabei unsere rund 300 Mitarbeiter:innen, die mit Leidenschaft, Mut und Unternehmergeist Condé Nast zu einem modernen und innovativen Medienunternehmen machen.

Mit der Zukunft vor Augen schlagen wir neue Wege ein – genau dafür brauchen wir Dich!

Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir eine*n

GLOBAL CREATIVE DIRECTOR AD (M/W/D)

Creative Director acts as a big-picture visionary to ensure that the many facets of a project, from design to video production, graphics, copywriting, and beyond, all work seamlessly together from the creative brief to the final iteration.  This role ensures that audiences get the important messages out of content because they decide what to emphasize and prioritize through clever design and innovation.
This role functions as a leader, mentor, strategic thinker and storyteller who can turn ideas into compelling visual narratives utilizing social media, video, digital, print and experiential activations.
The role reports to the Global Editorial Director, and collaborates directly with the editorial teams to develop short lead and long lead design and strategy.

DIESE AUFGABEN ERWARTEN DICH:

  • Strong ability to provide clear creative direction, and timely/helpful feedback to improve creative processes to keep work on budget and schedule
  • Create a single unified global AD website
  • Build the social and YouTube platforms in non-US markets
  • Collaborate with CNE on developing AD video programs
  • Partner with e-commerce teams to expand e-commerce opportunities
  • Brainstorm new digital ideas for AD
  • Unify look of all AD digital products, including AD Pro
  • Ideate, establish, and reinforce consistent design systems across platforms
  • Lead art and visual teams on high-impact content for digital platforms and programs
  • Help create innovative layout styles and standards for the magazine, including covers and features with the understanding that the EIC has the final decision
  • Lead and manage a team of designers from project start to completion
  • Oversee the commission of original artwork (including photography, illustrations, typography, icons, and animations) within budgets
  • Communicate effectively to art and visual teams and clearly articulate workflow needs with the proper advanced timing to anticipate needs
  • Collaborate with sales, advertising, editorial, visual, web, social, and video teams to ensure the highest level of visual execution across all platforms
  • Offer topline conceptual creative POV over any / all advertising programs or additional revenue stream tentpoles.

DAS ZEICHNET DICH AUS:

  • Recognized expertise in creative campaign development and execution, interactive design, branding and identity
  • Extensive experience in a client facing, creative leadership role in a creative digital agency environment
  • Strong ability to prioritize work and resources across engagements based on short- and long-term needs. Timelines, budgets, availabilities change; ability to be nimble and flexible
  • A known name/reputation that will attract other A-List talent for staffing and project-based collaboration
  • Extensive cross-platform experience

DAS BIETEN WIR DIR:

  • Einen attraktiven Arbeitsplatz im Herzen Münchens mit guter öffentlicher Anbindung
  • Ein interessantes Aufgabenspektrum in einem kreativen Umfeld
  • Eine unbefristete Anstellung in einem zukunftsorientierten Unternehmen
  • Individuelle Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten
  • Flexible Homeoffice Gestaltung

Wir bei Condé Nast schätzen Vielfalt – und das genauso bei unseren Marken wie bei unseren Kolleg:innen, die ihre Individualität und Potenziale bei uns voll entfalten und ihre Ideen verwirklichen können. Diese Stelle richtet sich daher an alle Menschen gleichermaßen, unabhängig von Weltanschauung, Alter, Religion, Behinderung, Geschlecht, sexueller Identität oder ethnischer Herkunft.

Möchtest Du Teil unseres Teams werden? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung auf Englisch!
Bitte beachte: Wir können nur Bewerbungen akzeptieren, die wir über unser Bewerber-Tool erhalten.

Condé Nast Germany GmbH – Sara Anderson, HR Manager
Oskar-von-Miller-Ring 20 80333 München Telefon: 0151 68975631