ASSOCIATE DIRECTOR OF AUDIENCE DEVELOPMENT GLAMOUR EUROPE (M/W/D)
 

Condé Nast Germany – ein Medienunternehmen, das mit starken Marken wie VOGUE, GLAMOUR, GQ, AD und CNX global für Luxus und Lifestyle steht. Mit unseren weltweit führenden Medienmarken setzen wir auf Qualitätsjournalismus und hochwertigen Content. Für unsere Kund:innen, Partner:innen, Leser:innen und Follower:innen kreieren wir täglich neue einzigartige Markenerlebnisse über alle Touchpoints hinweg.

Große Marken werden von Menschen geschaffen und geprägt. Immer im Mittelpunkt sind dabei unsere rund 300 Mitarbeiter:innen, die mit Leidenschaft, Mut und Unternehmergeist Condé Nast zu einem modernen und innovativen Medienunternehmen machen.

Mit der Zukunft vor Augen schlagen wir neue Wege ein – genau dafür brauchen wir Dich!

Zum nächstmöglichen Zeitpunkt suchen wir eine*n

ASSOCIATE DIRECTOR OF AUDIENCE DEVELOPMENT GLAMOUR EUROPE (M/W/D)

DIESE AUFGABEN ERWARTEN DICH:

  • Manage the audience development and social media teams in the UK, Germany and Spain 
  • Collaborate cross-functionally with executive brand stakeholders and leadership across Editorial, Product, Consumer Marketing, Commerce, and Sales, to develop and execute data-driven audience growth plans that are both consistent with the brands’ editorial missions and maximize consumer monetization
  • Develop and oversee distribution strategies across multiple platforms that amplify and extend the reach of the brand’s content via SEO, newsletters, social, partnerships, and more, and present strategies to all levels of management
  • Work closely with the editorial team, especially the Editorial Director of Glamour Europe and market Digital Directors, to optimize and develop content strategy for various platforms and communicate best practices with the goal of driving audience growth, engagement, and loyalty
  • Work closely with the Global Sr Director of Audience Development to determine and meet growth and consumer-driven KPIs and ensure that they align with editorial and revenue strategy
  • Collaborate with CNE, including Video and Audio teams, on new and existing programming and develop distribution strategies that maximize audience engagement and monetization across platforms
  • Work with Editorial and Commerce teams on commerce strategy to drive consumer engagement to increase affiliate revenue for the brands
  • Work closely with product teams to enhance the brand’s suite of products with audience in mind in order to increase reader engagement, time spent and loyalty
  • Identify and execute on new growth opportunities and best practices based on emerging digital trends, competitive business intelligence, and consumer insight

DAS ZEICHNET DICH AUS:

  • 7+ years of experience in the media or entertainment industry, digital advertising agency or online marketing, advertising, or publishing organization, with a thorough understanding of online business models and audience strategies
  • 2+ years experience managing teams
  • Detailed knowledge of major web analytics tool such as Google Analytics, Omniture, Parsely, Mode (Experience with SQL-based analytics tools is a plus)
  • Deep understanding of and experience with all audience development channels (SEO, social, newsletter, and partnerships)
  • Detailed knowledge of social channels including but not limited to Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, & TikTok, and a deep familiarity with social analytics tools
  • Deep understanding of email strategies & testing, and experience with ESPs such as Sailthru
  • Ability to clearly articulate and present analyses to all levels of management, including C-suite executives and Editorial leadership
  • Entrepreneurial and digitally savvy, with exceptional analytical, quantitative, problem- solving, and critical thinking skills
  • Strong Excel / Google Sheets skills 
  • Experience working across European markets and managing teams internationally is a strong plus

DAS BIETEN WIR DIR:

  • Einen attraktiven Arbeitsplatz im Herzen Münchens mit guter öffentlicher Anbindung
  • Ein interessantes Aufgabenspektrum in einem kreativen Umfeld
  • Individuelle Entwicklungs- und Weiterbildungsmöglichkeiten
  • Eine unbefristete Anstellung in einem zukunftsorientierten Unternehmen
  • Flexible Homeoffice Gestaltung

Wir bei Condé Nast schätzen Vielfalt – und das genauso bei unseren Marken wie bei unseren Kolleg:innen, die ihre Individualität und Potenziale bei uns voll entfalten und ihre Ideen verwirklichen können. Diese Stelle richtet sich daher an alle Menschen gleichermaßen, unabhängig von Weltanschauung, Alter, Religion, Behinderung, Geschlecht, sexueller Identität oder ethnischer Herkunft.

Möchtest Du Teil unseres Teams werden? Dann freuen wir uns auf Deine Online-Bewerbung auf Englisch!
Bitte beachte: Wir können nur Bewerbungen akzeptieren, die wir über unser Bewerber-Tool erhalten.

Condé Nast Germany GmbH – Maximilian Lessenthin, HR Manager
Oskar-von-Miller-Ring 20 80333 München Telefon: 089/38104-476